Алгоритм дій для встановлення факту народження на тимчасово окупованій/непідконтрольній території

  1. Звернутися до будь-якого Відділу державної реєстрації актів цивільного стану (далі — ДРАЦС) на підконтрольній Україні території для отримання письмової відмови в проведенні державної реєстрації факту народження. Під час звернення заявник повинен надати працівнику відділу ДРАЦС свідоцтво про народження, видане на тимчасово окупованій території.
  2. Підготувати наступні документи для звернення до суду щодо встановлення факту народження.

УВАГА! Справи про встановлення факту народження розглядаються невідкладно з моменту надходження відповідної заяви до суду.

ВАЖЛИВО! Звертатися необхідно до того суду, який територіально знаходиться там, де і відділ ДРАЦС, що надав відмову.

Якщо батьки перебувають в офіційно зареєстрованому шлюбі

— письмову відмову відділу ДРАЦС про видачу свідоцтва про народження дитини українського зразка;

— паспорти заявників (батьків) та ІПН (індивідуальний податковий номер);

— свідоцтво про укладення шлюбу заявників (батьків дитини);

— свідоцтво про народження дитини, що видане незаконними органами влади;

— заяву про встановлення факту народження на тимчасово окупованій/непідконтрольній території.

Якщо заявниця є одинокою матір’ю

— письмову відмову відділу ДРАЦС про видачу свідоцтва про народження дитини українського зразка;

— паспорт та ІПН заявниці (матері);

— свідоцтво про народження дитини, що видане незаконними органами влади;

— виписку, яка видана незаконними органами влади  про те, що дитина зареєстрована одинокою матір’ю (для підтвердження прочерку в графі, де має зазначатися інформація про батька);

— заяву про встановлення факту народження дитини на тимчасово окупованій/непідконтрольній території.

Якщо шлюб батьків укладено на тимчасово окупованій/непідконтрольній території

— письмову відмову відділу ДРАЦС про видачу свідоцтва про народження дитини українського зразка;

— паспорти заявників (батьків) та ІПН (індивідуальний податковий номер);

— свідоцтво про укладення шлюбу, що видане незаконними органами влади;

— свідоцтво про народження дитини, що видане незаконними органами влади;

— заяву про встановлення факту народження на тимчасово окупованій/непідконтрольній території.

  1. Додати до кожного экземпляра заяви копії зазначених вище документів. Сформувати три пакети документів.
  2. Подати всі три пакети документів до суду для розгляду. З собою необхідно мати оригінали вищезазначених документів.
  3. Отримати оригінал рішення суду з мокрою печаткою.

УВАГА! Якщо є можливість, намагайтеся отримати два екземпляра рішення суду, оскільки одне рішення заберуть у відділі ДРАЦС.

  1. Зверніться до відділу ДРАЦС, що надав письмову відмову, для проведення державної реєстрації факту народження.

ВАЖЛИВО! При проведенні реєстрації факту народження дитини одинокою матір’ю додатково до свідоцтва про народження відділом ДРАЦС буде надано виписку про те, що інформацію про батька вказано зі слів матері на підставі ст. 135 Сімейного кодексу України.

ВАЖЛИВО! У випадку, якщо шлюб батьків укладено на тимчасово окупованій/непідконтрольній території, батько дитини має підтвердити своє батьківство заявою згідно ст. 126 Сімейного кодексу України. Таку заяву необхідно надати до відділу ДРАЦС під час реєстрації народження дитини після отримання відповідного судового рішення.

  • Реєстрація факту народження дитини, якій не виповнилося 1 рік, проводиться у день звернення. Якщо дитині більше 1 року, процедура може тривати до 3-х місяців. При цьому заявники (батьки) можуть повернутися до тимчасово окупованої/непідконтрольної території, а після оформлення свідоцтва один з батьків може знову приїхати на підконтрольну територію України для його отримання.
  • Сплата судового збору за подання заяви до суду не проводиться. Реєстрація факту народження дитини, якій не виповнився 1 рік проводиться безкоштовно, але при реєстрації народження дитини, якій більше 1 року – необхідно сплатити мито.

 

Публікації правової корисної інформації здійснюються в рамках проекту «Права людини в дії» за підтримки USAID.