Хто став новим «власником» КПВВ на Донбасі та яких змін чекати

У квітні 2020 року держава створила ДП «Реінтеграція і відновлення», яке має стежити за належними умовами перетину лінії розмежування з ТОТ.

ДП підпорядковується Міністерству з питань реінтеграції і деокупації. Працівники підприємства працюють як в Києві, так і в Донецькій, Луганській і Херсонській областях, безпосередньо на КПВВ.

Наразі ДП приймає на свій баланс КПВВ, щоб стати їх повноправним господарем.

За словами директора Державного підприємства «Реінтеграція і відновлення» Дмитра Ланина, завдання підприємства — зробити так, щоб були створені гідні умови для людей, які змушені перетинати через КПВВ лінію розмежування з ТОТ, щоб надавалися однакові сервіси, щоб вони були доступні людям, які перетинають різні КПВВ. Організація роботи Державним підприємством включає також в себе і взаємодію з усіма державними органами і органами місцевого самоврядування щодо поліпшення роботи КПВВ.

Іншими словами, на існуючій базі КПВВ держпідприємство має вибудовувати цивілізовані умови для перебування людей. Наприклад:

— замінити старі дерев’яні туалети на нові сучасні, які будуть враховувати потреби людей з інвалідністю;

— обладнати на кожному КПВВ, в тому числі і на тих, які зараз реконструюються, кімнати матері і дитини;

— побудувати приміщення для надання медичних, поштових, банківських, юридичних послуг та ін.

Однак, це не означає, що саме ДП надаватиме самостійно послуги, доступні на КПВВ.

Підприємство буде створювати умови для надання всіх необхідних послуг, і інформувати про якість надання цих послуг різними організаціями, які представлені на контрольних пунктах. Наприклад, за центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) і надання медичних послуг відповідають органи місцевого самоврядування ОТГ, в якій знаходиться КПВВ, а ДП стежитиме, щоб всі ці послуги надавалися відповідно до стандартів і були доступні для всіх.

Разом з тим, зазначається, що одна з ключових функцій державного підприємства — впроваджувати інновації, які спростять для людей процес користування послугами КПВВ.

Так, зараз завдяки «Норвезькій раді у справах біженців», створюється сайт контрольних пунктів в’їзду-виїзду. А в майбутньому планують запустити сервіс онлайн-черги для проходження КПВВ, що допоможе уникнути великих черг і скупчень людей на КПВВ, зловживань, які мають місце сьогодні. Тому ці заходи спростять процес перетину лінії розмежування. Також на держпідприємстві розробляють стратегію того, про що та як потрібно інформувати людей на КПВВ.

Сподіваємося, що невдовзі позитивні зміни на КПВВ стануть помітними.

 

Публікації правової корисної інформації здійснюються в рамках проекту «Права людини в дії» за підтримки USAID.