Лікарня на Харківщині підозрюється у неправильній закупівлі «швидких» за 13 330 900 грн

Комунальне некомерційне підприємство Харківської обласної ради «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф»  в 2021 році закупило послугу —  Технічне обслуговування та поточний ремонт автомобілів екстреної медичної допомоги: Mercedes Benz 311CDI, Mercedes Benz Sprinter, Renault Master, Peugeot Boxer, Volkswagen Transporter, VolkswagenT4 Kasten, Citroen Jumper, Ford Transit, JAC, АВТОСПЕЦПРОМ АСПА.941157.014.03 САШМД на базі Peugeot Boxer, АВТОСПЕЦПРОМ АСПА.941157.018.03 на базі Citroen Jumper, АВТОСПЕЦПРОМ АСПА.941157.018.04 на базі Citroen Jumper, Renault Duster, УАЗ, ГАЗ, ВАЗ

Відповідно до умов частини 2 розділу 3 тендерної документації Замовником вимагалося надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії, розмір забезпечення – 350 000,0 грн, строк дії забезпечення тендерної пропозиції — не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Однак, на порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону в оприлюдненому Замовником оголошенні про проведення відкритих торгів відсутня інформація про вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій. Відповідно до частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частини другої цієї статті.

Відповідно до частини сьомої статті 33 Закону, у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув. Однак, в недотримання вимог частини шостої статті 33 Закону, переможцем торгів ПП «ЕНЕРГОСЕРВІС-ДОЗОР», не надано Замовнику, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3 та 8 частини першої статті 17 Закону. Таким чином, на порушення частини сьомої статті 33 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію переможця тендеру ПП «ЕНЕРГОСЕРВІС-ДОЗОР», яким не надано документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3 та 8 частини першої статті 17 Закону, а укладено з ним договір про закупівлю послуг від 09.03.2021 №2-ВТ-2021 на суму 13 330 900,00 грн з ПДВ. 2. Таким чином, можливо мається порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ПП «ЕНЕРГОСЕРВІСДОЗОР», визначення вказаного учасника переможцем та укладення з ним договору про закупівлю встановлено можливе порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону. З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», є необхідність здійснити заходи щодо усунення порушень вимог частини сьомої статті 33 Закону у встановленому законодавством порядку, а саме вжити заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ПП «ЕНЕРГОСЕРВІСДОЗОР» щодо розірвання договору, а також вжити заходів (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону при заповненні документів, що підлягають оприлюдненню відповідно до Закону.

В рамках проекту «Посилення громадського контролю у сфері освіти та охорони здоров’я в Харківській області», що виконується  ГО «Мережа антикорупційних центрів», за фінансової підтримки Європейського Союзу  та Black Sea Trust for Regional Cooperation (BST) на підставі проведеного журналістського розслідування юристи ГО «Мережа антикорупційних центрів» звернулись до правоохоронних органів для порушення кримінального провадження за вказаним фактом.

*Ця публікація була створена за фінансової підтримки Європейського Союзу. Її зміст є виключною відповідальністю ГО «Мережа антикорупційних центрів» і не обов’язково відображає погляди Європейського Союзу.